Jedna rozmowa telefoniczna uświadomiła młodemu człowiekowi jak łatwo można zdobyć dane osobowe i co może się złego stać…
Godzina 10:00 dzwoni telefon i człowiek po drugiej stronie słuchawki przedstawia się jako pracownik banku X, akurat tego, w którym mam konto. Mówi, że przed przedstawieniem oferty musi zweryfikować, czy rzeczywiście rozmawia z osobą, która w banku X ma konto, gdyż oferta jest spersonalizowana tylko dla posiadacza konta w banku X. Rzekomy pracownik banku kilka razy powtarza, że są to dane poufne, że trzeba przeprowadzić weryfikację danych, że rozmowa jest nagrywana i w każdym momencie można ją przerwać. I zaczyna prosić o nasze dane…
Ile osób – słysząc ciepły głos, wzbudzający poczucie bezpieczeństwa, mówiący o tym jak należy chronić dane – da się nabrać i przekaże swoje dane?
Pamiętaj, nigdy nie wiesz, kto jest po drugiej stronie słuchawki i czy osoba, która do nas dzwoni jest rzeczywiście tą, za którą się podaje.
Co daje Ci pewność że wiesz na 100%, że jest pracownik z ZUS lub US lub człowiek z Banku, w którym masz konto?
Warto spisać imię i nazwisko dzwoniącej osoby, numer odszukać samemu, a nie korzystać z tego, który dzwonił lub podanego przez dzwoniącego. Weryfikuj dzwoniące osoby!
Mów o tym swoim dzieciom, rodzicom i dziadkom!